Bajtockie Koleje Państwowe (BKP) stanęły przed koniecznością restrukturyzacji i redukcji sieci linii kolejowych. Po dokładnym przeanalizowaniu sieci linii kolejowych zdecydowano, które stacje kolejowe mają być zlikwidowane, a które mają pozostać. Zdecydowano się także maksymalnie zredukować sieć linii kolejowych. Trzeba jeszcze wybrać, które linie kolejowe mają być zlikwidowane, a które mają pozostać.
Sieć linii kolejowych składa się z odcinków torów łączących stacje kolejowe. Wiadomo, że z każdej stacji kolejowej da się dojechać do każdej innej stacji kolejowej (potencjalnie odwiedzając stacje pośrednie). Odcinki torów są dwukierunkowe. Między każdą parą stacji może być co najwyżej jeden odcinek torów. Każdy taki odcinek torów charakteryzuje się kosztem utrzymania, dodatnią liczbą całkowitą. Odcinki torów, które mają pozostać, muszą być tak wybrane aby:
Napisz program, który:
      W pierwszym wierszu standardowego wejścia zapisane są dwie
      dodatnie liczby całkowite 
 i 
,
      
, 
      (
),
      oddzielone pojedynczym odstępem.
      Liczba 
 to liczba stacji kolejowych, a 
 - liczba
      odcinków torów.
      Stacje kolejowe są ponumerowane od 
 do 
.
      W kolejnych 
 wierszach są opisane odcinki torów kolejowych,
      po jednym w wierszu.
      W każdym z tych wierszy są zapisane po trzy dodatnie liczby całkowite
      
, 
 i 
, 
, 
, 
.
      Liczby 
 i 
 to numery stacji, które łączy dany odcinek torów,
      a 
 to jego koszt utrzymania.
      W 
 wierszu zapisany jest ciąg liczb całkowitych pooddzielanych
      pojedynczymi odstępami.
      Pierwsza z nich to 
 - liczba stacji, które mają pozostać (
,
       
).
      Dalej w tym wierszu wymienione są numery tych stacji w kolejności
      rosnącej.
      W pierwszym wierszu standardowego wyjścia program powinien wypisać dwie
      liczby całkowite 
 i 
 oddzielone spacją, gdzie 
 jest sumarycznym
      kosztem utrzymania pozostawionych odcinków, a 
 - liczbą tych odcinków.
      W każdym z kolejnych 
 wierszy powinny znaleźć się dwie liczby 
 oraz
      
, oddzielone spacją - numery stacji, które łączą pozostawione odcinki
      torów. Sumaryczny koszt utrzymania odcinków torów może być co najwyżej
      dwukrotnie większy od najmniejszego kosztu, możliwego do uzyskania.
Dla danych wejściowych:
8 11 1 2 6 3 1 5 2 3 8 3 4 9 3 5 10 5 4 3 5 6 9 6 4 8 6 8 8 6 7 7 8 7 10 4 2 5 7 8
poprawną odpowiedzią jest:
42 5 2 3 3 5 5 6 6 7 6 8
Autor zadania: Marcin Kubica.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.